3x snelle Lunch-to-Go

Als je me volgt op Instagram weet je dat ik de laatste tijd geobsedeerd bezig ben met gezonde lunches voor de kinderen. Regelmatig hoor ik van mijn (volwassen) volgers dingen als “Mmm, dat wil ik ook wel!” of “Ik wou dat je mijn moeder was!” (waarbij ik voor het gemak maar aanneem dat ze bedoelen

Beha of geen beha, dat is de vraag…

Soms heb je last van conflicterende gedachten. Twee persoonlijkheden die in je hoofd vechten om voorrang. Sporty Spice die zegt dat je je bed uit moet om te planken, terwijl je van Lazy Lisa nog best even drie minuten mag blijven liggen. Of de hippie die brult: “Uit die beha!“, terwijl de pin up tevreden naar de spiegel kijkt

Prebiotische Pasta

Stel, je kind moet glutenvrij. Maar je bent niet zo’n ouder die de hele dag in de keuken wil staan, of die zin heeft om drie verschillende pannen met eten te koken. En je hebt ook niet bepaald geld om al je koekiemonsters gezinsleden te voeden met dure glutenvrije pasta. The struggle is real, folks. Zoals

Suiker #4: de beste alternatieven voor suiker

Nou, hèhè, dat werd tijd! Nadat we het gehad hebben over suiker & waarom je het zou kunnen vermijden, wat je nog meer weg wilt laten en wat niet zulke goede alternatieven zijn voor suiker, zijn we dan eindelijk aangekomen bij het goede zoet. Wat kun je gebruiken om lekkere dingen te eten zonder je

Suiker #3: Alternatieven voor suiker deel 1

In deel 1 van deze serie hadden we het over suiker, en over waarom je dat zoal zou kunnen vermijden. In deel 2 vertelde ik je wat je nog meer zou kunnen vermijden als je wilt. Maar je wilt toch wel af en toe eens iets zoets. Wat gebruik je dan? En wat juist niet?

Suiker #2: Geen suiker – en wat vermijd je nog meer?

In deel 1 bespraken we dat geraffineerde suiker en vrije fructose niet écht goed voor je zijn (en waarom). Maar dat had je misschien zelf ook al begrepen. Maar hoe zit het met al die andere zaken? Moet aardappels nou vermijden, of niet? Mag je nog wel een banaan? En hoe zit het met vruchtensap? Laten

Vermijden of niet? Over suiker(s)

Long overdue: de grote Suikerpost. En er is nogal veel over te vertellen, dus het wordt misschien een twee- of drieluik. Allons-y! Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen, en ik durf te wedden dat een hoop van jullie per 1 (of misschien 2, want hè, oliebollen) januari zijn gestopt met ‘suiker eten’. Maar

Gezonde voornemens & gratis webinar!

Gelukkig nieuwjaar! Ik zeg het hier maar even, want terwijl de rest van Nederland met de champagne in de aanslag licht hysterisch stond af te tellen van 2015 naar 2016, sneuvelde ik vroegtijdig en lag ik heerlijk op de bank te slapen. En daarmee gaf ik onbewust alvast gehoor aan mijn enige goede voornemen voor dit jaar.  

Fijne Feestdagen!

Wij wensen jullie heerlijke feestdagen en een supergezond 2016! En mocht je me voor een heel jaar bloggen nu heel graag een kerstcadeautje willen geven: We staan nu op 7900 likes. All I want for Christmas is 8000… Tot volgend jaar schatten!     Handig om te weten: De Groene Vrouw gaat even met vakantie. Van 21/12 tot

3x gezond drinken tijdens de feestdagen

Zelf heb ik er geen moeite mee om van de alcohol af te blijven tijdens de feestdagen. Maar ik speel vals, want ik vind het gewoon echt niet lekker. Toch is er, ook als je wél graag een glaasje drinkt, genoeg om alcoholvrij in je keelgat te gieten – superverantwoord en toch lekker. Beloofd.   Eerlijke Eggnog